Vecka 48 - Fräscht och äckligt

Haft lite klent med Vecka 6-inspiration hittills, men jag tänkte köra en repa nu. Veckans temabeskrivning lyder alltså så här: Fräscht och äckligt

Jag tänkte lite på det där med hår. Ja alltså, kroppsbehåring. Jag har inga större problem med kroppsbehåring. Varken på mig själv eller på andra. Jag bryr mig inte så värst mkt om ifall håret på benen börjar lite långt till exempel, men jag känner mig ju alltid lite extra fräsch efter en genomgång med rakhyveln. Där jag nu känner att håret behöver försvinna, eller minimeras, alltså.


Vi börjar med tjejers hår.
Vi börjar med hår på benen. Som sagt, jag bryr mig inte speciellt mkt om ifall jag har håriga ben, MEN jag älskar känslan av nyrakade ben. Jag tycker dessutom att det är snyggare om man ska ha kjol eller bara ben av nån annan anledning, men jag kan gå ut med håriga ben utan att ha ångest med.

Håriga armhålor då? Ptja... Det är väl egentligen det som jag hittills då kan tycka är äckligt. Eller kanske inte äckligt, men jag tycker inte det är... tilltalande. Varken på mig själv eller på andra. Samtidigt är det ju upp till var och en vart man vill ha hår. Jag gillar dock inte känslan av att ha långt (nåja) hår under armarna och jag skulle inte vilja ha linne på sommaren och råka sträcka upp armarna och då visa håriga armhålor. Det är inte snyggt...

Sen är det ansiktsbehåring och hår på ryggen. Här kan jag egentligen inte säga så mycket, för såvitt jag vet så är det väl kanske inte så jättemånga tjejer som behöver tänka så mkt på det. Visst, att ha ljus fjun i ansiktet är väl inte speciellt ovanligt, och jag skulle väl ärligt talat inte tycka att det vore så snyggt med "skägg" på en tjej, och det vore kanske inte så kul med hårig rygg heller. Men det är ju inget jag behöver oroa mig för iaf...

Hår på huvudet då. Bara för att det ska få finnas med. Ja, jag tycker att tjejer ska ha hår på huvudet. Det finns ytterst få tjejer som klarar av (att vara snygga i) att ha kortkort eller rakat hår. Däremot kan många tjejer ha relativt kort hår och det är ändå snyggt, men rakat går bort för mig. Och om jag ser till mitt eget huvud så ska håret vara långt. Punkt slut.

Och till slut: Om man då snackar intimrakning så finns det ju lite olika varianter. För mig personligen spelar det inte speciellt stor roll, det beror lite på humör och tid, och årstid, för den delen. Men jag vet ju att det finns killar (och tjejer för den delen) som tycker att hår, eller avsaknaden av hår, är avtändande och kanske till och med äckligt. De som gillar håriga kön har ju oftast argumentet: Man vill ju  inte att det ska se ut som ett barns kön", medans de som gillar rakade kön istället tycker att "Det är ofräscht med en massa hår" eller klassikern "Man vill ju inte ha hår i maten!". Sen finns ju förstås även mellantinget med lite mer "frisyr"-aktig rakning där nere, att man på ett eller annat vis sparar lite hår.


Nu är det killarnas tur
Näste man till rakning, som det så fint heter... ;P
Hår på benen: Ja för fasen. Eller alltså, jag bryr mig helt enkelt inte. Men det måste vara en väldigt skum känsla av se en kille som har lenare ben än vad jag själv har. Det har dock aldrig hänt vad jag kan komma på, fast jag har ju sett killar med rakade ben. Lite wierd är det iaf. Fast man skulle ju vänja sig. Jag har inget emot håriga ben iaf, jag kan nästan tycka att det är lite mysigt faktiskt.. haha.

Håriga armhålor är man ju rätt van att se hos killar. Men det är lite samma sak här som med de håriga benen. Fast här har jag på nåt vis mer "förståelse" för att man även som kille vill raka armhålorna. Jag brukar inte vara så närgången när det gäller andra människors armhålor, faktiskt, men jag har inget emot om man rakar, och jag har inget emot om man inte rakar.

Hår på ryggen då? Ptja, ärligt talat så trodde jag bra länge att jag skulle tycka att det var fruktansvärt avtändande. Jag var länge "förskonad" från detta och inbillade mig därför att det var något ja skulle tycka var äckligt. Fast när jag väl kom i kontakt med det så tyckte jag inte alls att det spelade någon som helst roll. Fast det kanske beror på hur mycket det är med, jag vet inte... Däremot är det inte så himla upphetsande med misslyckad vaxning av ryggen, det kan jag ju säga...

Next in line - ansiktsbehåring. Det här är så sjukt individuellt, från kille till kille menar jag. Vissa passar skitbra i mustasch, skägg - helskägg eller trimmat, medans vissa inte ser kloka ut. Vissa ser faktiskt rent obehagliga ut med skägg, och på samma sätt ser vissa helt knepiga ut som renrakade. Men visst, det är en vanesak med, förstås, så den här är nog svårast att svara på...

Nu börjar det kännas som att jag har slut på åsikter. Men då kommer den punkten bland killarna där jag faktiskt har en åsikt. Och det gäller håret på huvudet. För det första finns det ett absolut NEJ och det är "combover", eller överkamning. Herregud, finns det nånting som är mer avtändande i fråga om hår? I think not. Sjukt obehagligt. Sen är jag i regel inte så förtjust i långhåriga killar heller. Visst, precis som i allt annat finns det undantag, men jag dras normalt sett inte till långhåriga killar. Jag vill vara den med det långa håret... ^^

Sist men inte minst: Intimbehåring! Ja, vad ska jag säga... När man väl kommer så långt så kvittar det. Jag bryr mig inte nämnvärt. Argumenten som används mot tjejer funkar liksom inte riktigt på samma sätt. En kille som är helrakad kommer aldrig se ut som ett barn (men om vi ska vara ärliga, ser en helrakad tjej verkligen ut som ett barn? Då ser man saker lite fel tycker jag), och så många frisyrvarianter vet jag inte om det finns. Om killen inte rakar sig alls, så tycker jag inte heller argumentet "hår i maten" funkar, såvida man inte deepthrout-ar utav bara fasen, eller ska smaska pung. (Haha det där var en mening jag ALDRIG trodde jag skulle skriva.) Men som sagt, det spelar mindre roll.


Det blev ett långt inlägg. Jag vet inte om det egentligen blev så mkt äckligt eller fräscht, men de flesta har nog nån åsikt om huruvida det är fräscht eller äckligt med kroppsbehåring, oavsett om det gäller en polisong, en raggarsträng, eller en fläta gjort av håret i röven (HAHA!).

Kommentarer
Postat av: Emma

hår på bröstet då? Hot or not? ;)

2011-12-02 @ 15:07:05
URL: http://emmasform.wordpress.com
Postat av: Erika

Ja just! Det glömde jag ju bort. Men ja... Det är väl lite samma princip som håret på ryggen, jag har ingenting emot det, men det beror kanske lite på hur mycket det är med. Visst har man träffat killar med hår på bröstet, och det kan vara gött, men det har ju aldrig varit någon som haft några extrema mängder. Gillar hårlöst med, men hår kan vara hot också!

Hmm, hur var det här med att inte kunna bestämma sig? ;)

2011-12-02 @ 18:44:05
URL: http://aliva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0