Vecka 49 - Saker som stör

Jag sitter och läser det första läsarbidragetVecka 6, och nickar igenkännande. Störande grannar, husdjur, barn, föräldrar, syskon. Alla är de saker som kan störa "romantiken", ja alltså, när man försöker eller precis har kommit till. Att ha sex! Herregud, ska jag måsta skriva allt i klarspråk?

Jag kan nog bortse från rätt mycket när jag ska ha/har sex. Men visst finns det situationer som varit mer eller mindre bekväma.

Första gången jag hade ihop det med en kille som hade barn till exempel. Och det nämnda barnet fanns i samma lägenhet. Herregud, jag var rädd att barnet skulle komma in (dörren stog ju på glänt för att pappan skulle höra om barnet ropade) och få men för livet. Ungefär som att inget barn någonsin klivit in när dess förälder/föräldrar haft sex, "and lived to tell the tale", så att säga. Men nej, den tanken störde mig enormt mkt i början. Men visst, man vande sig ju vid det med.

Lite samma sak det där med husdjur. Jag tror inte heller att djur blir traumatiserade av att se människor ha sex. Men jag minns hur jag tänkt kring det - tänk om djuret, hunden eller katten eller vad man nu har för djur, väljer att hoppa upp i sängen medans man håller igång? Då skulle JAG bli traumatiserad. Hemska tanke. Nu tror jag väl kanske att djur inte gör på det viset, men man vet ju aldrig.

Tankar är dock något som kan störa mig. Jag brukar som sagt oftast kunna koppla bort det mesta, men när det väl sätter igång och snurrar något i mitt huvud, då kan det vara svårt att sätta stopp, och då blir det ju dessutom svårt att slappna av och bara "vara med". Jag menar inte saker som "taket behöver målas" eller "Jag måste handla makaroner", utan det är mer när man börjar ifrågasätta vad man håller på med. Ska jag verkligen stå så här? Hur gör man egentligen när man hånglar? Borde jag ha haft håret utsläppt, uppsatt eller i en fläta? Tänk om jag blir kissnödig? Ska jag titta eller blunda? Tycker han att jag luktar konstigt? Det är DÅ som jag blir störd. Men som sagt, jag brukar för det mesta kunna koppla bort allt sånt tjafs. Dessutom finns det ju oftast en andra part med i bilden som brukar kunna styra tillbaka fokus på det "relevanta"... haha!

JO! Jag kom på en sak till. Musik.
Musik kan vara sjukt störande. Mest för att jag blir distraherad av det. Det hör lite ihop med ovanstående punkt. Jag börjar tänka på annat. Är det en bra låt? Hur går texten? Tänk om jag börjar nynna med. Jag älskar musik, men rent generellt vill jag inte blanda ihop det med sex.

Det är klart att det finns mycket som KAN störa, men som man kanske inte tänker på så här på avstånd. Jag återkommer om jag kommer på nåt mer att säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0