Vecka 43 - Könsdelar

Jo jag vet. Det har varit väldigt tyst angående veckans Vecka 6-inlägg. Jag brukar ju tjata rätt bra om dem. Men dels kom veckans ämne upp rätt sent på tisdagen, och dels var det ett ämne som inte alls gav mig speciellt mkt inspiration. (Verkar som det stämmer in på fler än mig dessutom, för hittills har bara ett inlägg kommit upp).

Könsdelar.

Det kändes bara som ett skumt ämne. Delar, lixom. Vadå delar? Anatomilektion? Nej... Nej, så då tänkte jag lite mer språkligt istället. Olika namn eller benämningar på könen. Både kvinnliga och manliga.

Jag är inte bra på könsord. Vissa är mer medvetna om det än andra, och utnyttjar den vetskapen till att mobba mig till förbannelse. (Ja, jag tittar på dig, pruttkudden min! ♥) Jag använder inga sånna ord när jag svär tex, om nu det är nån merit. Jag kallar min egen.... Ja, ni vet, för "där nere". Typ "det pirrar där nere", ah ni fattar. Jag kan säga mus med. Tycker inte direkt att det är så erotiskt laddat dock. "Kom och stoppa din snopp i min mus" lixom, oh så upphetsande. Snopp förresten, det är ju inte ett sånt rejält ord heller. En kompis sa en gång: "Om en tjej skulle be att få leka med min snopp, då skulle jag fan slakna direkt". Jag kan förstå det faktiskt. Det är väl kanske ord som mer passar sig i en nykter diskussion än i "the heat of the moment" så att säga. Däremot, om det nu ska snackas snusk i stundens hetta, då skulle jag nog föredra att man använder ku*, fi*** och knu***. JAG skulle inte säga sånt förstås, jag använder inte sånna ord... ;-) men killen kan ju gärna få prata....!

Sen tänkte jag på det där att faktiskt döpa sitt kön. Ärligt talat, jag skulle inte kunna göra det annat än på 100% skämt. Kom att tänka på en av mina favoritfilmer, How to loose a guy in 10 days, där de ska till att döpa killens apparat. Tjejens förslag (med målet att då alltså få honom att göra slut med henne) är Princess Sophia, vilket han såklart inte godkänner och det slutar med att de kallar den Krull the warrior king. Kanske inte det mest praktiska att kalla sitt kön. Det känns väl rätt onödigt att döpa sitt kön alls kan jag tycka, men vill man göra det så kör på. Jag vet dock inte vad jag skulle döpa min. Så den får fortsätta gå under den upphetsande benämningen "där nere". Åtminstone tills jag blir modig nog att kalla den nåt mer vuxet...

Men ja, vad kan man säga då... förutom tidigare nämnda (eller halvt nämna) ord... Puppan, ett ord vänner emellan. Framstjärt, snippa, om man pratar med ett barn? Slida och vagina låter 100% utbildningsmaterial eller sjukvård tycker jag, men visst, fullgoda ord att använda om man vill det.

Äh jag orkar inte. "Där nere" och "apparaten" är fullständigt godkända omskrivningar i min värld. Så nu vet ni det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0