Vecka 40 - Offentligt


Veckans tema - offentligt. Som vanligt är jag lite kluven till vilken vinkel jag ska ta, så det blir väl säkert lika snurrigt som tidigare!

Jag var först lite sugen på att skriva om bra och mindre bra ställen att ha sex på. Alltså, ställen som på ett eller annat sätt kan anses vara offentliga. Eller kanske komma med nåt smaskigt tips, eller "otippat erkännande". Men jag kan inte. Det blir för privat. Och med tanke på att jag vet att familjemedlemmar och yngre vänner läser så känns det som att jag måste hålla det ytligt och svävande. Och jag tror inte att någon är speciellt intresserad av att höra mer eller mindre ingående detaljer om mitt singelsexlivs vara eller icke vara, haha.

Jag har skrivit om mycket i den här bloggen. Relationer, ångest, sjukdomar, glädje och ibland om nån random sovkompis, men att skriva om sex känns så väldigt mkt mer laddat. Egentligen skulle jag bara vilja skita i det, vad folk tycker alltså. Det spelar ju ingen roll egentligen, för folk bryr sig inte om att mina strumpor är sorterade i tre fack och varför skulle de då bry sig om huruvuda jag haft (eller inte haft?) sex i skogen, på stranden, mot bilen eller i ett köpcentrum? Men nej, det handlar väl inte så mkt om att folk bryr sig som det att någon kan ta illa vid sig.

"Nämen usch, så där kan hon väl inte skriva?!
Sex? Suga? Slicka? Orgasmer? Guuuuud så äckligt".

Jag har sett människor ha sex på offentlig plats (i ett mörkt hörn på saloonen på High Chaprall bland annat), jag har hört folk ha sex i rummet bredvid, jag har läst otaliga blogginlägg om sex. Bland annat en tjej som helt öppet är sig själv men ändå kan skriva väldigt ingående och vettigt om sitt och sin sambos sexliv och deras jakt på orgasmerna. Jag tycker det är skit-tufft av henne och jag skulle vilja kunna skriva likadant! Eller ja, kanske inte precis lika, men jag vill inte heller vända och vrida på vartenda ord för att mina nära och kära (och eventuella andra) kan ta illa upp.

Jag vill kunna skriva snusk i min blogg. Jag vill säga vad jag vill. Utan att hänga ut någon annan såklart, men nu är det ju inte riktigt det jag menar heller. Utan kanske mer berätta om nån händelse som man varit med om. Som i detta fall. Offentligt sex. Har jag haft det? Eller har jag inte haft det? Vill jag ha det? Eller får blotta tanken mig att vilja stänga benen för all framtid?

Well, I guess you'll never know. Förutom ni som redan vet då.

Nä, men seriöst. Det är sjukt frestande att kläcka lite snusk emellanåt. Ramlar ni av stolen då?
Om jag sätter en stor stoppskylt i början av inlägget som varnar för snusk, klarar ni som inte vill läsa av att ignorera inlägget och gå vidare då, eller kommer ni ändå läsa och sedan tvätta ögonen med tvål? För jag tvingar ju ingen att läsa. Faktiskt.

Jag har inte tänkt så himla mkt på det förut, men nu när jag kör Vecka 6-utmaningen (och dessutom tycker att det är riktigt kul) så känns det lite tråkigt att alltid "måsta" ta det opersonliga alternativet och skriva svävande. Jag menar, jag kanske hade velat skriva vilket mitt bästa offentliga sex varit (om jag haft nåt?) eller häromveckan när det handlade om ställningar så kanske jag hade velat ranka sexställning utefter orgasmfrekvens, inte fasen vet jag. Det hade jag nog iofs inte gjort, men jag hade velat känna att det hade varit okej om jag mot förmodan hade velat.

Jag vill vara offentlig. Men kan jag det, egentligen?

Kommentarer
Postat av: Joanna

Är väl din blogg så du bestämmer väl vad du kan skriva :) folk får väl välja att sluta läsa om de tycker det är äckligt, olämpligt eller så :)

2011-10-04 @ 22:12:51
Postat av: Eva Jonsson

Du får väl sätta en varningstext i början av inlägget. "Känsliga läsar varnas för snuskigt innehåll. Eller som jag läste på en Australiensisk sida om jag på vildsvin med kniv - om du inte gillar det här så lämna sidan ASAP.

Skriv vad du, vill du bestämmer, din blogg, bara du vågar stå för vad du skriver! Kram E

2011-10-04 @ 22:45:05
URL: http://twohuntingdogs.n.nu
Postat av: Eva

Jakt ska det vara förstås!!!! Inte jag.

2011-10-04 @ 22:46:09
Postat av: Bryd'n

Tack för länken och så :)



Ang. att skriva i sin blogg om sex eller inte kan ju vara rätt svårt att besluta sig för och faktiskt våga göra/inte göra.

Jag skrev väldigt mycket om sex innan jag gjorde min blogg helt offentlig för nära och kära, då blev man liksom mer hämmad för att man visste att t.ex. familjen är på den lite mer pryda sidan (jämfört med mig), och inte tycker att man ska skylta om sådant, och man vill ju inte (som du säger med) göra någon illa berörd. Men sedan tänkte jag att jag ju trots allt skapade en ny blogg just för att kunna vara så öppen och ärlig som jag normalt är med mina vänner, så då bestämde jag mig för inställningen att de som inte vill läsa behöver heller inte göra det!



Sedan har det ju blivit mindre sexsnack sedan min sambo kom in i bilden, eftersom det faktiskt blir lite mer intimt än ett random fylleligg från krogen ;D



Hursomhelst, gör och skriv om det du själv känner dig bekväm med. Bara för att du en gång skrivit lite mer personligt och ingående om något sexuellt så betyder inte det att du måste bli värsta provocerande sexbloggaren liksom :) MEN det finns folk till allt och man gör alltid någon illa berörd oavsett vad man skriver om eller lägger upp bilder på, alla är provocerande för alla så varför inte köra sitt eget race. Vill du så ska du! :)

2011-10-05 @ 12:28:54
URL: http://brydn.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0