Vecka 50 - Manligt och kvinnligt

Ny vecka, nytt tema! Veckans tema är alltså Manligt och Kvinnligt. Jag hade först tänkt att jag skulle spinna vidare på ett tidigare inlägg jag skrivit där jag tolkade Harimans inlägg om typiskt manliga ting (typ), vända på det och tolka kvinnoroller, men samtidigt kände jag att nej, det vart lite för övermäktigt en onsdagförmiddag som denna.

Jag läste ett av inläggen (Johanna Sjödin) som kommit på veckans tema, och där har Patrik som skriver på Hur man inte ger upp kommenterat. Nu var det inte hans kommentar i sig som gav min inspiration, utan bara en liten liten del av kommentaren, som egentligen inte ens var tänkt att tolkas så som jag "tolkade" den. (Det handlar alltså inte om en tolkning egentligen, utan just bara inspiration).

Jag tänkte nämligen på onani, och skillnaden mellan tjejer och killars onani (det kanske är dags att jag börjar skriva män och kvinnor istället för tjejer och killar?).

Jag personligen ser ingenting konstigt i att människor onanerar. Killar gör det, tjejer gör det. So what? Själv är bäste dräng? Ja, så kan det absolut vara,men då ska man vara fullt medveten om att det kan vara sån extrem stor skillnad mellan onani och sex, så det går faktiskt inte att jämföra.

Det finns två saker som jag främst tänker på när det gäller onani. Det första är att "Killar onanerar". Faktum, inte fråga. Och ett faktum kan ofta bli problematiskt, med tanke på att det inte finns någon regel utan undantag. Men visst, jag kan erkänna att jag blir förvånad om jag hör talas om en kille (förslagsvis singel och utan KK) som inte onanerar. Jag menar, man är så matad med killars höga sexdrift så man undrar lite vart de gör av all "energi" om de inte onanerar? Eller tvärt om, hur gör de för att slappna av om de inte onanerar?

En tjej som inte onanerar känns inte lika anmärkningsvärt, åtminstone inte på samma sätt. Kanske är det för att man fått bilden av att tjejer är inte kåta jämt på samma sätt som killar är. Ungefär som att när killar onanerar så är det "snuskigt", medans när tjejer gör det, så är det "porrigt". Eller "slampigt", det beror kanske på vem man frågar. Men det känns ändå som att det är en viss skillnad.

Så, med detta i huvudet - Killar onanerar, tjejer gör det inte eller sällan, så tänkte jag hoppa vidare till min nästa tankegång, nämligen sexleksaker.

Det är ingen hemlighet att det finns ett ENORMT stort utbud av sexleksaker. För tjejer. Hur stort är utbudet för killar? Inte lika stort. Det finns knappt nåt alls. Det finns väl sånna "barbara's" eller "Fleshlight" och allt vad de kallas. Sen finns det förstås olika ringar att sätta runt saker och ting, eller anala leksaker om man gillar sånt, men jämför med utbudet som finns för tjejer! Det är en galet stor skillnad. Varför? "Tjejer onanerar ju inte".

Ibland känns det lite som att sexleksaker för tjejer är till för att antingen väcka den icke-onanerande tjejens sexlust, eller för att göra den kåta tjejens onanilekar ännu porrigare. Killar däremot onanerar för fullt men har inga leksaker, varför? Jo, de gör det ju ändå, så "varför ska man då måste producera massa prylar som troligtvis ändå aldrig kommer användas." Så enkelt är det förstås inte och det är dessutom en grov generalisering. Och kanske lite hitte-på från min sida. Jag bara spekulerar. Jo, sen finns det ju självklart en hel massa leksaker som tjejer och killar kan använda tillsammans, men jag får ändå den spontana känslan av att även där så handlar det om att majoriteten av leksakerna är riktade mot tjejens njutning. I'm just guessing here.

Slutkläm:
Killar som onanerar, ofta eller sällan: Helt okej
Tjejer som onanerar, ofta eller sällan: Helt okej
Killar som gillar leksaker: Knock yourselfs out
Tjejer som gillar leksaker: Ja för fan, kan jag så kan ni... :)

Onani är skönt, leksaker är roliga (och förhoppningsvis sköna) och det är ett galet effektivt sätt att lätta på spänningar på. Glöm inte att tvätta händerna innan ni går vidare sen bara... ;)

Kommentarer
Postat av: Patrik

Kul att inspirera! Hur som helst: används inte en hel del för kvinnor designade sexleksaker av par? Tycker att mycket av det marknadsförs så i alla fall, inte specifikt som onaniverktyg.



Att det inte finns lika mycket för killar (och en del av det som finns skulle jag inte våga använda) är nog bland annat för att vi är rätt lättillfredsställda. Det kanske kan vara gött med något som vibrerar men det går jävligt bra utan.

2011-12-14 @ 16:49:03
URL: http://hmigu.blogspot.com
Postat av: Erika

Jo självklart är det så, men då är ju just poängen att de trots allt är designade, tänkta, för tjejer. Det finns ju enormt många leksaker som kan användas av både tjejer och killar och par och andra konstellationer om man bara vill, men i grunden har de ju nån slags tanke om användningsområde, och då är ju ändå de flesta gjorda för tjejer.



Jo nog kan det säkert vara så att killar är mer lätttillfredställda, men det kan ju vara roligt med leksaker för det :)

2011-12-14 @ 17:40:47
URL: http://aliva.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Du - det finns ju en hel massa leksaker för killar också! Bla realdolls ;) Dom måste ju vara alla killars dröm :P

Men det finns väl kanske mest för tjejer - just pga det Patrik säger. Killar är väl mer lättillfredsställda :)

2011-12-14 @ 18:51:19
Postat av: Gurkan

När jag var tonåring tipsade killarna varandra om att fylla tomma toalettpappersrullar med kokta makaroner, det sas att det skulle kännas nästan som "the real thing".

2012-01-04 @ 16:11:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0